طراحي سايت طراحي سايت .

طراحي سايت

مهاجرت به آلمان از طريق تحصيل دكتري

مهاجرت به آلمان از طريق تحصيل دكتري

كشور آلمان به دليل داشتن شرايط مناسب سالانه مورد توجه دانشجويان زيادي قرار مي گيرد. تحصيل رايگان براي دانشجويان بين المللي از مواردي است كه اين كشور را از سايركشورهاي اروپايي متمايز مي گرداند. مهاجرت به آلمان از طريق تحصيل دكتري موضوع اين مقاله است.

 

 

 

هزينه مهاجرت به آلمان از طريق تحصيل دكتري
شما براي مهاجرت به آلمان از طريق تحصيل دكتري و تحصيل در دانشگاه هاي دولتي اين كشور مي بايست تنها مبلغ دو هزار يورو به طور متوسط براي استفاده از امكانات دانشجويي هر ترم بپردازيد در حالي كه شهريه ي دانشگاه هاي خصوصي براي رشته ها و مقاطع تحصيلي متفاوت از شش هزار تا سيزده هزار يورو متغيرمي باشد.

 

زبان تحصيل در آلمان جهت مهاجرت به آلمان از طريق تحصيل دكتري
جهت مهاجرت به آلمان از طريق تحصيل دكتري گفتني است تحصيل در آلمان به زبان آلماني انجام شده و دانشجويان مي بايست مدرك زبان آلماني گوته يا بي دو را به دانشگاه مربوطه ارائه نمايند. درمقاطع فوق ليسانس و دكتري رشته هايي به زبان انگليسي تدريس مي شوند كه در صورت انتخاب آنها مي بايست مدرك آيلتس را ارائه دهيد كه نمره اي در حدود 6 تا 6.5 معمولا مورد نياز است.
 


شرايط مهاجرت به آلمان از طريق تحصيل دكتري

مهاجرت به آلمان از طريق تحصيل دكتري و طول دوره تحصيل دكتري در آلمان معمولا 4 سال به طول مي انجامد. ساليانه 4000 دانشجو در اين مقطع پذيرفته مي شوند و شخص متقاضي مهاجرت به آلمان از طريق تحصيل دكتري در صورت داشتن رزومه ي قوي ، كه شامل معدل ارشد بالا و كارهاي تحقيقاتي  مانند مقالات مي باشد ، مي تواند براي اخذ پذيرش اين مقطع جهت مهاجرت به آلمان از طريق تحصيل دكتري اقدام نمايد. در صورت پذيرفته شدن دانشجو از سمت يكي از اساتيد و يا دانشگاه مد نظر، مبلغي به عنوان حقوق ماهيانه به دانشجو داده خواهد شد. همانطور كه گفته شد تحصيل در دانشگاه هاي دولتي آلمان رايگان مي باشند بنابراين توانايي در تامين هزينه هاي زندگي دانشجويي براي زندگي مهاجرت به آلمان از طريق تحصيل دكتري كفايت مي كند.
 


شرايط پذيرش در مقطع دكتري در آلمان جهت مهاجرت به آلمان از طريق تحصيل دكتري
براي دانشگاه هاي مختلف جزييات متفاوت است اما به طور كلي دانشجويان خارجي مي بايست معدل بالايي در مقطع كارشناسي ارشد داشته باشند (بالاتر از 18) و در صورت تحصيل به زبان انگليسي نيازي به اثبات آن نيست اما اگر قصد مهاجرت به آلمان از طريق تحصيل دكتري در دانشگاه هاي زبان آلماني را داريد مي بايست از طريق شركت در آزمون هاي DSH و يا  testdaf  تسلط خود را اثبات نماييد. 
متقاضيان مهاجرت به آلمان از طريق تحصيل دكتري كه به صورت يكسره با مدرك ليسانس براي فوق ليسانس و دكتري پذيرش دريافت مي كنند مي بايست در مصاحبه ي حضوري قبول شوند و مورد تاييد براي اخذ پذيرش قرار گيرند.

 

 

مدارك مورد نياز مهاجرت به آلمان از طريق تحصيل دكتري
كارهاي تحقيقاتي و مقالات تاييد شده ي متقاضي مهاجرت به آلمان از طريق تحصيل دكتري در حين تحصيل
مدرك زبان متناسب با شرايط اختصاصي دانشگاه
در صورت داشتن ، ژورنال هاي چاپ شده ي متقاضي مهاجرت به آلمان از طريق تحصيل دكتري
توصيه نامه از اساتيد دانشجو
در صورت وجود ثبت اختراع، اضافه نمودن به پرونده
مدارك كامل از مقطع قبلي
 

 

شرايط سني مهاجرت به آلمان از طريق تحصيل دكتري

براي تحصيل در مقطع دكتري در آلمان متقاضي مهاجرت به آلمان از طريق تحصيل دكتري مي بايست دوره هاي تحصيلي و كاري را پشت سر هم بدون وقفه ي زماني طي كرده باشد و به عنوان مثال بين مقاطع ليسانس و ارشد و يا ارشد تا زمان درخواست براي اخذ پذيرش بيشتر از دو سال وقفه نباشد و در صورت داشتن گپ تحصيلي، با سابقه ي كاري آن بازه ي زماني را توجيه نمايد. بنابراين دانشجويان نبايد بيشتر از 35 سال سن داشته باشند زيرا در غير اينصورت شانس كمي از سوي سفارت براي اخذ ويزاي مهاجرت به آلمان از طريق تحصيل دكتري خواهند داشت.
 

 


مهاجرت به آلمان از طريق تحصيل دكتري - دانشگاه هاي آلمان كه تحصيل رايگان در مقطع دكتري ارائه مي دهند
 
Humboldt university of berlin
Graduate school of Economic and sciences
Berlin mathematical school
Graduate school of Economics,Finance,and management
 

جزئيات بيشتر را در مقاله زير بخوانيد:

 

تحصيل در آلمان

 

 

 

سفارت آلمان در ايران :

آدرس : تهران ، خيابان فردوسي ، پلاك ۳۲۴-۳۲۰

تلفن : اطلاعات  39990000-021     -    ويزا  39991499-021     و    39991213-021

فكس : 39991860-021

 

 منبع : موسسه حقوقي مهاجرتي آينده سازان مهر

 

 

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۷:۳۲:۰۱ توسط:حامد نظرزاده موضوع: نظرات (0)